Julia Roberts schittert in de Happy Sport Watch-campagne van Chopard

20 Apr 2021

Julia Roberts schittert in de Happy Sport Watch-campagne van Chopard

Vijf jaar geleden liep Julia Roberts naast George Clooney en Jodie Foster over de rode loper buiten het Palais in Cannes voor de première van het door Foster geregisseerde Money Monster. De Oscar-winnende actrice brak in haar festivalkunde het protocol door blootsvoets de beroemde trappen op te glijden terwijl ze een zwarte Armani Privé-jurk droeg, versierd met iets dat ook de aandacht trok: een Chopard-ketting van witte diamanten en een smaragdgroene hanger.

Roberts zet haar relatie met Chopard voort, aangezien zojuist is aangekondigd dat ze de leiding heeft over de nieuwe campagne van de luxe juwelier voor de Happy Sport-horlogecollectie. "Chopard is zo'n iconisch merk en alle horloges zijn prachtig", vertelt Roberts aan The Hollywood Reporter. "De Happy Sport is geen uitzondering en wat is het fijn om in lijn te zijn met geluk."

Per Chopard, de Happy Sport-lijn die in 1993 werd gelanceerd, was het eerste horloge dat diamanten combineerde met een roestvrijstalen kast. Caroline Scheufele, co-president en artistiek directeur van Chopard, zegt dat Roberts de eerste keuze was voor de campagne en vertelde WWD dat de rol zich uitstrekt tot "ambassadrice". In een verklaring zegt ze: "Julia Roberts was de enige persoon waarvan ik voelde dat hij de geest kon overbrengen die ik zie in Happy Sport."

Roberts zal verschijnen in billboards, digitale en redactionele advertenties en zal ook schitteren in korte video's geregisseerd door Xavier Dolan en gestyled door haar oude styliste Elizabeth Stewart. Dolan, een favoriet uit Cannes, regisseerde ook de printshots in samenwerking met fotograaf Shayne Laverdière.

De campagne werd gedurende twee dagen gedraaid en bleek een gedenkwaardige ervaring voor Roberts te zijn. "Het was zo leuk", zegt ze over de shoot. "Ik vond het zo geweldig om in een nieuwe groep mensen te komen en hoe snel en gemakkelijk we allemaal een band vormden."

Wat betreft het kiezen van een favoriet uit de Happy Sport-lijn? Niet zo snel. "Het is te moeilijk om te kiezen, want ze zijn allemaal fantastisch", legt Roberts uit, eraan toevoegend dat ze in de loop der jaren veel Chopard-stukken heeft gedragen. "Maar de ketting die ik in 2016 in Cannes droeg, was een hartstiller."

Het zou geen verrassing zijn om Roberts deze zomer in Cannes te zien, aangezien veel van de vrienden en ambassadeurs van de luxe juwelier officieel verschijnen op het fest, waarbij Chopard sinds 1998 als officiële partner fungeert. Cannes is gepland voor juli.